marți, 15 mai 2012

MAMA

Pentru măicuţa mea cu păr cărunt, poemul meu se-aşterne-n adorare,
Mă-nchin lui Dumnezeu şi-I mulţumesc, că mama mea e-o binecuvântare...
În vremuri tulburi din al ei prinos, m-a dăruit acestei lumi pagâne,
Ţesută în chip tainic şi ciudat, adusu-m-a pe lume cu suspine..
Un plod eram ascuns de ochii ei, însa Tu Doamne mi-ai văzut fiinţa
Şi mâna Ta m-a modelat duios şi m-a-nvăţat de-atunci, ce-i suferinţa.
Pluteau în zări nori negri ce vesteau, că-n ţara ce trecuse prin război,
Va mai domni al secetei toiag; erau şi-n alte părţi tot ca la noi...
Acasa tata mândru aştepta ca să mă duci acasă bucuros,
Avea o fată în loc de fecior dar el privea la toţi de sus în jos...
În păturica roz, tăicuţul meu, m-a dus acasă, în căsuţa mică
Şi veche cu gărduţ de om sărac, vecinele se adunau să zică,
Că seamăn cu bunica, ba cu tata, ba cu matuşa că plângeam într-una,
Căci tu măicuţă la spital erai şi te luptai cu moartea, ea păgâna,
Voia să ne despartă de atunci, căci nu ştia că Dumnezeu Preasfântul,
Acolo în fiinţa ta pe veci, cu Mâna-I sfântă scris-a Legamântul...
El a voit să fim legate-n veci, de lanţuri şi de funii nevăzute
Şi de pe marginile unei gropi, EL te-a adus la viaţă ca 'nainte.
Tu nu m-ai pus la sân căci nu voiam puterea ce venea din fiinţa-ţi slabă,
Acasă era lapte, biberon... iar tu plângeai fiindcă erai bolnavă.
.........................................................................................
Multe gândeşte azi măicuţa-n taina, iar buzele-i se mişcă precum Ana,
Vorbea cu Dumnezeul lui Israel, ea, tocmai ea, soţia lui Elcana...
...........................................................................................
Am scris măicuţă tot ce azi în suflet, Domnul mi-a pus cu dragoste s-aştern,
Şi nu ştiu de e bine să-ţi citesc azi, căci ce-am scris ieri  a fost ca un poem,
Şi parc-ai vrut să ieşi în drum la oameni, să le arăţi ce încă n-au văzut ,
În fata ta ce-ţi e la bătrâneţe, toiag şi ajutor şi-ncurajare
Şi de m-au supărat vreodată mamă, să vină azi în prag şi cu iertare,
Eu să le spun de Isus Salvatorul ce poate orice boală vindeca,
Să se întoarcă la Mântuitorul ce stă cu braţe-ntinse spre-a ierta,
Poveri ce greu le poartă spre pierzare, la crucea LUI , le poţi lăsa plecat,
Căci sângele ce curge din Golgota şi azi mai spală lumea de păcat...
.................................................................................................
Vei împlini-n curând maicuţă dragă, frumoasa vârstă ce mulţi şi-o doresc,
De 76 de ani mamă, eu te îmbrăţişez şi-ţi mulţumesc...
Şi cer Acelui ce-I Stăpân în ceruri, să-ţi dea puteri şi pace şi alin
Şi-n jurul tău, aproape sau departe, îţi spunem astăzi ce mult te iubim!!!
Să ne trăieşti mulţi ani măicuţa dragă şi să te bucuri de nepoţi pe rând,
Să-ţi stângi în braţe strănepoţii care trăiesc sau care vin curând...
Şi-apoi printre  acei sătui de zile să aşteptăm pe Domnul, amândouă
Şi să ne bucurăm că-n veşnicie, noi vom începe iar o viaţă nouă...
Isus Slăvitul nostru Domn şi Rege, ce ne-a chemat la El cu sfântu-I glas,
Veni-va iar şi cu mâna-I străpunsă, va sterge lacrima de pe obraz...
Atunci, în ziua aceea minunată, când totul într-o clipă s-a sfârşi,
Cânta-vom glorie Acelui care alesu-ne-a ai LUI din veşnicii...

   Pentru maicuţa mea            
    de Mariana Pop

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu